Správně nastavená reklama na Facebooku a Instagramu může zásadně ovlivnit vaše podnikání. Co znamená, když je kampaň ve fázi “učení”?
Placenými reklamami se to na sociálních sítích v poslední době opravdu hemží a reklamního prostoru pro jednotlivé inzerenty je stále méně a méně. To, co ale vidíte jako běžný uživatel, je jen špička ledovce. V pozadí Meta Business Manager se skrývá ohromné množství možností a cest, které pro tento výsledek musí marketingový specialista projít. Správné nastavení, cílení, vhodné zvolení kreativ, přesné nastavení analytiky a následná optimalizace všech kampaní nejsou jedinými stěžejními kroky k úspěchu. Sledovat se musí i fáze, ve které se kampaň právě nachází. A největší otazník mají naši klienti většinou u fáze “učení”, proto vám ji v tomto článku co nejjednodušeji přiblížíme.
Koncept, aktivní, učení, dokončeno a vypnuto. To jsou jednotlivé fáze, kterými si projde každá kampaň. Význam všech je více než jasný. Až na tu jednu. Fáze učení je mnoho klientům nejasná a smutné je, že ani specialisté si s ní často neví rady. “Učení” je totiž čas, během kterého Meta zjišťuje, jak nejlépe a nejefektivněji tu konkrétní kampaň doručovat. Sleduje, jak na ni uživatelé Facebooku a Instagramu reagují a podle toho hledá a případně zužuje cílovou skupinu. Faktem však je, že systém doručování se nikdy učit nepřestane. Mapování uživatelského chování nikdy nespí. V této fázi to ale může ovlivňovat výkonnost dané kampaně v reklamním účtu.
Zjednodušeně: Systém doručování během fáze učení vynakládá mnohem větší úsilí k tomu, aby mohl vaši reklamu následně dostat přesně tam, kam ji dostat potřebujete – mezi co nejvíce relevantních lidí, kteří budou tvořit požadované konverze (či plnit jiné cíle podle nastavených cílů jednotlivých kampaní).
Systém potřebuje zaznamenat okolo 50 konverzí k naučení se všeho potřebného a posunutí kampaně do fáze “aktivní”. Některé kampaně se ale z fáze učení dostávají těžce, nebo dokonce vůbec. A to se většinou děje kvůli chybnému jednání specialisty nebo velmi nízkému rozpočtu na Meta reklamy v rámci jedné kampaně. Zde je důležité pamatovat na to, že Meta sbírá ke každé sadě reklam události (např. konverze) zvlášť - tj. pokud máte nižší rozpočet, méně segmentujte a snažte se mít i méně kampaní v reklamním účtu.
V ideálním případě je tedy nejlepší, vytvořit kampaň s promyšlenou strategií, vhodným cílením, perfektní kreativou a úměrným rozpočtem tak, abyste po jejím spuštění nemuseli nic zásadního měnit - minimálně do té doby, než kampaň úspěšně nevyjde z fáze učení.
Stav, který ve sloupci Doručování vystřídá fázi učení v momentě, kdy kampaň nedosáhne potřebného počtu událostí / akcí k naučení se. V takovém případě je potřeba najít problém, kvůli kterému nebylo dosaženo požadovaných konverzí. Nejčastější příčiny mohou být nízký rozpočet, příliš úzký okruh uživatelů nebo nevhodně zvolená kreativa v reklamě.
Obraťte se na nás a vyhněte se nepříjemnostem, které může chybné zacházení s Meta Business Managerem způsobit. My s vámi probereme veškeré vaše cíle, rozpočty a strategie a nastavíme skutečně výdělečné reklamy, ladně proplujeme fází učení a budete přesně tam, kde se budou nacházet vaši potenciální zákazníci.