Přinášíme 6 nejdůležitějších tipů, na které byste neměli zapomenout při Black Friday kampani.
Všichni ho jistě znáte a milujete. Black Friday! Den, kdy padají ceny na to nejnižší dno, které si dokážete představit - někdy i níže. Co se za nim ale skrývá? Marketéry, Shop mastery a celkově všechny, kdo jsou do jeho příprav a administrativy zapojeni, čeká bezpochyby spoustu práce. Kdo je připraven, není zaskočen. Proto jsme sepsali 6 tipů, jak se na Black Friday důkladně připravit. Příprava je nejdůležitější částí, kterou není radno podcenit. Jakmile selžete v tomto bodu, BF bude místo vysoce výdělečné akce naprostý propadák. Navíc se na vás přilepí také nálepka, že promujete něco, čemu nejste nakonec schopni dostát. A to přece nechcete, že?
Vlivem pandemické situace se většina zákazníků přesouvá do on-line prostředí, ve kterém realizují drtivou většinu nákupů. Věříme, že tohle je teprve začátek, a že kamenné obchody budou brzy jemně upozaděny trendem on-line nákupů, aniž by to situace musela nutně vyžadovat.
Navíc se blíží Vánoce a situace je stále nejistá. Proto budou slevové akce něco, co bude sledovat většina národa. Co taky jiného dělat v karanténě, že.
Pokud chcete z největší letošní nákupní akce vytěžit maximum, je důležité začít s plánováním co nejdříve. I přes atypické podmínky je Black Friday stále skvělou příležitostí pro vaše podnikání, abyste rok zakončili úspěšně, ať už to pro vás nyní vypadá jakkoli.
V důsledku nevyrovnaného ekonomického podnebí, nedostatku dodavatelského řetězce a výrazné změny chování spotřebitelů se můžete jistě při pomyšlení na Černý pátek cítit obzvláště ve stresu. Nedivíme se.
Během tohoto a každého Black Friday jsme tu ale my, abychom pomohli vašemu podnikání dosáhnout všech výsledků, které jste si stanovili. Vždy jsou nové cíle, kterých je třeba dosáhnout, bez ohledu na to, jaká je situace. Abychom vám pomohli dosáhnout těch vašich, vypracovali jsme pro vás Black Friday Checklist, ve kterém najdete rady, tipy a připomínky, díky kterým se postavíte BF připraveni a nic vás nepřekvapí.
Štěstí přeje připraveným. Jdeme na to!
Jak jsme již zmínili výše, on-line nakupování bude při letošním konci roku naprosto dominovat. Nyní, když zákazníci nemají možnost prohlédnout si zboží osobně, jim musíte dát příležitost poznat vaše produkty či služby skrze obrazovky. Využijte nejrůznější kreativní způsoby, díky kterým si zákazníci vaše produkty zamilují! Máme na mysli tutoriály, unboxingy, tipy na použití produktů, jejich využitelnost atd. Ušetřete svým zákazníkům čas zkoumáním produktů - naservírujte jim vše jednoduše a srozumitelně pod nos! Ne nadarmo je fast food tolik oblíbený. Zde bude stejný princip fungovat taktéž.
Ujistěte se, že nabídky, které chystáte, budete komunikovat zavčasu, aby zákazníci měli prostor nadcházející akci zaregistrovat, zapamatovat si ji, prohlédnout, vybrat si produkty a následně je objednat ve chvíli, kdy dojde k oficiálnímu spuštění akce. Připomínání akce v různých formách a kreativách hraje důležitější roli, než byste řekli.
Nikomu se nechce čekat. Zvláště pak ne před bílou obrazovkou, na které se otravně točí načítací kolečko. Je sice hezké, že máte přichystanou perfektní akci, o kterou vaši zákazníci jeví enormní zájem, ale když ve chvíli jejího spuštění spadne web a nikdo si nic nebude moci objednat, celá snaha bude zbytečná a investované prostředky budou padat rovnou do koše. Proto si raději několikrát otestujte, zda je váš web schopný zvládnout veliké množství návštěvníků, a zda bez komplikací zpracuje větší množství objednávek najednou.
Vaším cílem jistě bude zaujmout široké spektrum vaší cílové skupiny, které ale neseženete pouze na Facebooku nebo Instagramu. Pro uspokojivý výsledek musíte jít mnohem dál. Pokud se pohybujete pouze na jedné platformě, komunikace nebude dostatečná a nedostane se k tak velkému počtu lidí, jako by se mohla dostat, pokud byste do svého komunikačního plánu přidali i další platformy. V tomto případě méně neznamená více. Je třeba myslet také na to, že na Facebooku je třeba komunikovat jinak než například na Googlu. Vypracujte si proto komunikační plány pro každou platformu zvlášť a zohledněte všechny cílové skupiny, které potřebujete zaujmout spolu s vhodnými kreativami a texty.
Mějte také na paměti dobu optimalizace, která se na platformách výrazně časově liší.
Mít přehled o tom, co a jak dělá vaše konkurence, vám může v mnohých případech silně pomoci ve vašem počínání. Jak už v případě toho, co je úspěšné, anebo v případě toho, co rozhodně nedělat. Sledujte vaše konkurenty a jejich komunikaci na sociálních sítích, ale nezapomeňte – nenechte se inspirovat příliš, kopírování rozhodně není cílem.
Může se stát, že akce nebude probíhat dle očekávání. Co když bude mít přepravní společnost, kterou jste si vybrali ke spolupráci, moc zakázek a nebude stíhat? Co když nedorazí včas zboží, které máte v rámci akce ve slevě? Co vše dalšího by se mohlo potenciálně pokazit? Připravte se na ty nejhorší scénáře a nenechte se zaskočit!
Nikdo nechce řešit zdlouhavé reklamace. Připravte se proto na nápor dotazů a buďte připraveni vašim zákazníkům poskytnout tu nejlepší zákaznickou péči. Jakmile se totiž zákazník v důsledku špatně vyřízené reklamace či objednávky naštve, není cesty zpět. Vaše značka pro ty z nich bude zavrhnutá a špatná zkušenost se těžko přepisuje.
Tip na závěr: Vouchery
Nemáte v této době možnost otevření kamenné prodejny? Nabídněte zákazníkům možnost objednat si voucher v určitých hodnotách, který budou moci využít v “lepších časech”.
Pokud Vám tedy můžeme doporučit využijte našeho Black Friday Checklist – 6 tipů jak se připravit a Black Friday váš jistě tento rok nezaskočí. Každopádně pokud byste si přáli s vaší komunikací pro Black Friday pomoct, jsme vám v Plavec Media k dispozici.