Známá streamovací platforma Netflix chce do konce roku 2022 vytvořit prostor pro reklamu. Co to znamená pro vaši firmu?
Netflix, jakožto celosvětově oblíbená streamovací platforma, která je u mileniálů využívána v podstatě častěji než samotná televize, plánuje ve svém fungování zavést razantní změnu. Konkrétně, ačkoliv to po celou dobu své dosavadní existence odmítal, chce uvolnit prostor pro reklamu. Z uživatelského hlediska to možná nevidíte úplně růžově, ale z pohledu značky je to už trochu něco jiného. Jen si představte, že reklama vaší firmy běží právě na platformě Netflix, která i přes momentální vysokou konkurenci zůstává jedničkou na trhu v odvětví streamovacích služeb.
Doba začíná být těžká i v tomto odvětví a Netflix začal počítat každou korunu. Jen v prvním kvartálu roku 2022 přišel kvůli zvýšení konkurence o zhruba 200 tisíc uživatelů, což je pro takového obra, který byl do této chvíle zvyklý oslavovat pouze samé úspěchy, velká neznámá. Musel proto začít jednat, aby svá čísla a akcie udržel v zelených číslech. Vytvořit tarif s prostorem pro reklamu a zároveň předplatné o chlup zlevnit byla pravděpodobně cesta nejmenšího odporu, jelikož zdražení tarifů by mohlo vést k ještě většímu odlivu předplatitelů. Takto bude na výběr mezi dražší a levnější variantou, tudíž by mohlo dojít k výsledné spokojenosti obou stran. Mimo to ale Netflix plánuje zavést i pár dalších změn, které se budou týkat především sdílení přihlašovacích údajů mezi členy rodiny a přáteli, aby tento proces nebyl tak jednoduchý a byli tak donuceni tarif připlatit. Díky těmto rozhodnutím se ale otevírá úplně nový level inzerce, což je pro firmy velmi dobrá zpráva.
Tato streamovací platforma je oblíbená napříč mnoha generacemi. Největší část zde ale tvoří mileniálové neboli generace Z – ti, kteří si bez internetu nedokáží představit život, obsazují jednu třetinu všech předplatitelů. Streamovací služby jsou pro ně často mnohem významnějším médiem než televize. Ovšem starší generace X má na Netflixu také své místo. Konkrétně se na Netflixu pohybuje 26 % předplatitelů ve věku 40-55 let. Svou cílovou skupinu tam tedy jistě najdete a to i v případě, že potřebujete cílit na rodiče s dětmi. Netflix má totiž v portfoliu i mnoho pohádek a rodinného obsahu.
Nejedná se sice o televizní kampaň, ale od tohoto média už nejsme tolik daleko. S její realizací to tedy není tak jednoduché jako například s placenou reklamou na sociálních sítích. Musíme se sice ještě nechat překvapit, jakou přesně formu reklamního prostoru pro nás Netflix chystá, ale rozhodně to bude chtít mnoho péče a důkladného zacílení. Bude potřeba brát v úvahu to, že uživatelé Netflixu tuto službu platí především kvůli kvalitnímu obsahu, který zde vyhledávají. Proto bude jistě potřeba se s touto myšlenkou ztotožnit a vytvořit vysoce kvalitní kampaň, která bude rezonovat s oblíbenými filmy a seriály. A my vám s tím rádi pomůžeme. Pokud ze strany Netflixu všechno dopadne tak, jak slibují a plánují, budeme stát první v řadě a zjišťovat podrobnosti, abychom vám mohli nabídnout i tento formát reklamy mezi prvními. Neváhejte se proto na nás obrátit. Pustíme se s vámi do natočení spotu, pomůžeme se stanovením strategie, spuštěním reklamy a následně budeme vyhodnocovat, jaké výsledky kampaň přináší. Ve výsledku s námi můžete být vidět nejen na Netflixu.