Sociální sítě si asi definovat nemusíme, protože každý z nás určitě ví, o čem je řeč. Co je ale důležité zdůraznit, je nepředstavitelná role sociálních sítí v našem světě. Sociální sítě vytváří neuvěřitelné spektrum možností, ze kterých můžeme my, jejich běžní uživatelé, profitovat. Tato famózní příležitost je přístupna všem, ale jen pramálo lidí si reálně uvědomuje všechny benefity, které s sebou sociální sítě obecně přináší. Pojďme se tedy ponořit hlouběji.
Zkuste si představit život bez sociálních sítí. Život bez Facebooku, Instagramu, Twitteru, Snapchatu a jiných… Těžké, že? Taková ale byla realita před 10 lety pro většinu lidí. Tím se ale nezabývejme. Doba se změnila, nyní jsou nám k dispozici nesrovnatelné vymoženosti. Musíme se tedy naučit naplno využívat jejich potenciál. Protože potenciál, jak můžou sociální sítě posunout vaši společnost / osobnost / myšlenku / projekt / organizaci… dál, je obrovský.
Jednou z předních funkcí sociálních sítí, která může posunout váš projekt o level výš je potenciál šíření vašeho obsahu napříč sociální sítí (resp. sítěmi). Ilustrujme si to na příkladu. Koupíte si od firmy XY nové, krásné hodinky. Moc se vám líbí a jste za ně rádi, proto si je vyfotíte a postnete na Facebook a popř. jiné další platformy. Kamarádi dávají ‚lajky‘, fotku komentují a sdílejí, čímž se tato jejich akce zobrazí i jejím přátelům (sledujícím atp.), kteří mohou taky fotku ‚olajkovat‘, okomentovat apod. Takto se vaše fotka šíří dál a dál mezi lidi, kteří o vašich produktech třeba nikdy neslyšeli. Příspěvek se vlastně šíří exponenciálně – čím více lidí ho uvidí, tím rychleji a hlouběji se šíří.
Mimo jiné je možné, že si na základě vaší fotky koupí hodinky od firmy XY i vaši přátelé, sledující nebo známí. A celý proces by se pravděpodobně opakoval.
Zkrátka používejte vaše sociální sítě tak, jako byste jednali ‚face-to-face‘. Buďte aktivní a kreativní. Vytvářejte kvalitní obsah, který vaše cílová skupina chce vidět. Využijte maximálně potenciál, který vám sociální sítě nabízejí. Hodnota sociálních síti pro vás ale bude jen taková, kolik do ní jste ochotni investovat času a vzdělání. To znamená, že samotné jejich používání k přelomovým výsledkům nevede. Musíte se stát mistrem v jejich využívání a s tím vám zvládneme pomoci.
Nezapomínejte, že i jako v reálném životě, tak na sociálních sítích, je první dojem ten klíčový a dlouhotrvající. Proto nezapomínejte vytvářet prostředí, které odráží vaši osobu samotnou, nebo vaši společnost v takovém světle, jakým jste výjimeční.