3 miliardy vyhledávacích dotazů měsíčně sice YouTube nezajistí prvenství, ale i přes to je jedním z největších vyhledávačů světa.
Přemýšlíte nad novou komunikační strategií? Kde všude by vaše firma měla být vidět? Chcete tvořit maximálně zajímavý a kreativní obsah s přidanou hodnotou? Snažte se odpovídat na otázky, které lidé vyhledávají a jednoduše k tomu využijte jeden z největších vyhledávačů na světě - YouTube. Věřte, že se celý svět netočí pouze kolem Instagramu (i když patřičná část ano). Instagram je, samozřejmě společně s ostatními platformami Facebooku, vzhledem k široké koncentraci uživatelů také důležitý, ale všechny tyto sociální sítě v drtivé většině nepatří mezi vyhledávače jako takové. Videa v poslední době navíc velmi nabývají na popularitě. Proč tedy nezaútočit na platformu, která je pro ně přímo stvořená?
YouTube je celosvětový gigant patřící Googlu. To vás asi nepřekvapilo, proto pro vás máme i nějaká bližší data.
Tato číselná fakta jsou naprosto neuvěřitelná. Nikdo z nás si zajisté nedokáže ani zdaleka představit 1 miliardu hodin, ale YouTube to zvládá na denní bázi. Víte, co to znamená?
Google uvádí, že YouTube je druhý největší vyhledávač.
Jestli je to pravda nebo ne, to bychom zjistili pomocí důkladné analýzy všech oblíbených vyhledávacích systémů, což ale neznamená, že toto tvrzení zpochybňujeme (3 miliardy vyhledávacích dotazů měsíčně ani zpochybnit nelze). Je to pouze důkaz toho, že na YouTube se skutečně vyplatí obsah tvořit. Ať už jako zaběhlá značka nebo úplně nová firma. Pravděpodobně každý známe nějakou osobnost či firmu, která se díky této video platformě proslavila. Povedlo se to youtuberům, povede se to vaší značce.
Jak už jsme zmínili, YouTube patří společnosti Google a ta si ho patřičně hýčká. V roce 2006 ho Google směnil s původními majiteli (Steve Chen, Chad Hurley a Jawed Karim) za vlastní akcie. Nyní jsou tyto dvě platformy nerozdělitelnou dvojkou ve vyhledávání. Jakým stylem jsou propojené?
Je tedy naprosto zřejmé, že Google video tvorbu maximálně podporuje. A není sám. Facebook na téměř všech svých sociálních sítí také začal upřednostňovat video obsah před statickou fotkou. Od té doby, co na Instagram přibyla možnost vytvářet Reels, strhla se lavina smysluplný i těch smysl postrádajících videí. YouTube je ale stále o krok napřed. Propojení s Google vyhledávačem z něj dělá unikátní příležitost prorazit.
To je teoreticky velmi jednoduché - odpovídejte na otázky svých potenciálních zákazníků. Prakticky už to však může malinko skřípat. K tomu, abyste začali tvořit potřebujete zjistit podrobné informace o své cílové skupině. Znát jejich zájmy a hlavně problémy, které řeší. Tyto dva okruhy jsou totiž vyhledávané nejvíce. Zábava a řešení problémů. Však si sami sáhněte do paměti a uvědomte si, k čemu vyhledávače využíváte nejčastěji. Pokud tedy máte svůj produkt, točte video o jeho praktičnosti. S čím spotřebiteli pomůže? V případě, že hodláte dostat do povědomí vlastní službu, například kadeřnictví, natáčejte třeba videa s radami, jak pečovat o dlouhé vlasy. A jestli vás nenapadne žádná edukace, zvolte cestu zábavy. Možností je neuvěřitelně mnoho a zábavných videí není nikdy dost - třeba i formou krátkých videí na YouTube Shorts.